onsdag 11 februari 2009

Video av föredraget "The public's risk perception of technology"


I slutet av augusti förra året var jag inbjuden att hålla en key-note vid ett symposium vid North Carolina State University i Raleigh, NC. Symposiet sändes "live" på Internet och finns nu upplagt på denna länk. Föredraget tar 45 minuter och är uppdelat i 3 delar för den som bara orkar med mig högst 15 minuter åt gången.

I föredraget ger jag en översikt av min egen forskning om riskperception.

Forskning

Riskforskningen tar aldrig slut. Det här föredraget lärde mig en del om nanoteknologi, kommer in på slutet av del 3. Det är en spännande utveckling som i rasande fart tar fram nya viktiga tillämpningar, och nya risker. Debatten har inte kommit igång i Sverige på allvar, men man kan lugnt utgå från att den kommer att göra det, och att forskning om riskperception avseende nanoteknologi snart är ett hett område.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Kul att de lagt upp videon, jag såg bara slutet, ska kolla när jag kommer hem /Henrik